عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به نظر شما بهترین و هیجان انگیزترین مبارزه در شش گانه جکسون کدام است؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 1061
بازدید کل : 70724
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


معرفی نژادها:الف ها(قسمت اول)

فینگولفین (پسر دوم و وارث فینوه)

تاریخ: در سال‌های درختان در والینور به دنیا آمد و در سال ۴۵۵ دوران اول کشته شد. او از اولین سال دوران اول شاهنشاه نولدور بود.

نژاد: الف‌ها

گروه: نولدور

خاندان: خاندان فینگولفین

معنی: نامعلوم

دومین پسر فینوه و اولین پسرش از همسر دومش ایندیس. برادر ناتنی فئانور و برادر تنی فینارفین. همسرش در سیلماریلیون نام نداشت اما در مردمان سرزمین میانه آنایره نامیده شد. فینگولفین سه فرزند داشت: فینگون و تورگان و دخترش آردهل. او به همراه فئانور به سرزمین میانه رفت و پس از مرگ فئانور شاهنشاهی نولدور باید به پسر ارشدش مایدروس می‌رسید. اما با انصراف او این مقام به فینگولفین رسید.

او بر سرزمین‌های شمال غربی بلریاند به همراه دو پسرش حکم راند و اما در مدت محاصره آنگ‌باند در پشت کوه‌های محصور هیتلیوم زندگی کرد.

هنگامی که مورگوت محاصره را در داگور براگولاخ شکست، فینگولفین به علت حمله‌ی ناگهانی نیروهای دشمن، نتوانست به دیگر شاهزاده‌های نولدور کمکی برساند. اما هنگامی که شکست و نابودی آن‌ها را شنید، با خشم و غضب به سوی دروازه‌های آنگ‌باند راند و مورگوت را به مبارزه‌ی تن به تن طلبید، پس از ۷ بار زخمی کردن والا، مورگوت او را کشت، اما بدنش پیش از دریده شدن به وسیله گرگ‌ها توسط توروندور شاه عقاب‌ها نجات پیدا کرد و عقاب آن را بر کوهستان‌های محاط گذاشت. پسرش تورگان در آن‌جا مقبره‌ای برای او ساخت.

توضیحات :

ریشه‌ی نام فینگولفین که در کتاب مردمان سرزمین میانه داده شده گویای این است که نام او به معنای نولوفینوه یا فینوه‌ی خردمند می‌باشد. گویا تالکین ابتدا نام و سال‌ها بعد معنی آن را ساخته است.



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

معرفی نژادها:اژدهایان(قسمت پنجم)

اژدها-شاه (گلائرونگ در نارگوت‌روند)

گلائرونگ اژدها، پس از آن که نارگوت‌روند را غارت کرد، گنجینه‌های آن را جمع کرد و در تالارهای فین‌رود خود را جا کرد. اول، اُرک‌هایی که در اشغال نارگوت‌روند به وی کمک کرده بود دور کرد ولی بعد، آن را فراخواند و تحت عنوان اژدها-شاه بر پایتخت جدید خود حکم راند. برای تاخت و تاز به سرزمین‌های مجاور ارک‌هایش را می‌فرستاد و در جریان حملاتش به بره‌تیل بود که کشف کرد سیه‌تیغ –دشمن دیرینه‌اش، تورین- در آن محل زندگی می‌کند. کشفی که در نهایت موجب مرگ تورین و خود گلائرونگ گشت.

اژدهای اره‌بور (عنوان اسماگ)

عنوانی که پس از حمله‌ی اسماگ به پادشاهی دورفی در اره‌بور به وی دادند. پس از ویرانی اره‌بور، اسماگ تا زمانی که بارد از دیل وی را کشت در تالارهای اره‌بور زندگی می‌کرد.



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

معرفی نژادها:اژدهایان(قسمت چهارم)

اژدها (عنوان گلائرونگ)

عنوانی که عموماً در دوره‌ی اول برای گلائرونگ، خزنده‌ی طلا دوست آنگ‌باند به کار می‌رفت. گلائرونگ، از اولین اژدهایان مورگوت بیرون بود که خارج شد و سال‌های سال تنها نزد مردمان بله‌ریاند شناخته شده بود. الف‌ها و اداین نیز چند مرتبه گلائرونگ را دیده بودند. گلائرونگ در داگور براگولاخ و نیرنائت آرنوئدیاد نیز جنگید. پس از آن که زخم‌های ناشی از نیرنائت بهبود یافت اربابش در شمال، دوباره او را بیرون فرستاد تا علیه نارگوت‌روند مبارزه کند. گلائرونگ توانست آن دژ را غارت کند و بدین ترتیب خود را به نام اژدها-شاه شناساند. در همین دوره بود که عموماً برای اشاره به وی تنها از عنوان «اژدها» استفاده می‌کردند. گلائرونگ بالاخره، نارگوت‌روند را ترک کرد و به شمال و شرق رفت تا به بره‌تیل حمله کند. آن‌جا بود که بالاخره در هیأت تورین و تیغ سیاهش با بلای جان خود مواجه گشت و بدین ترتیب، اولین و مشهورترین اژدها در شمار اژدهایان به پایان عمر خود رسید.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

معرفی نژادها:اژدهایان(قسمت سوم)

آشتین دَم (اژدهایانی که نفس آتشین داشتند)

تاریخ: گلائرونگ اولین اژدهای آتشین بود که در سال ۲۶۵ دوران اول پدیدار شد. این نژاد هنوز وجود دارند.

نژاد: اژدهایان

معنی: Drake گونه‌ی قدیمی کلمه‌ی اژدها است.

نام‌های دیگر: اورولوکی

قوی‌ترین گروه دو بخش اصلی نژاد اژدهایان. همان طور که از نامشان پیداست این اژدهایان قادر به شلیک آتش بودند. گلائرونگ، آنکالاگون و اسماگ مهم‌ترین این گروه بودند.

اسماگ، آخرین اژدهایی که حقیقتاً قوی بود توسط بارد در انتهای دوران سوم کشته شد. می‌توان اطمینان داشت که او آخرین اژدهای آتشین نبوده زیرا گندالف اشاره داشت که حدود ۸ سال پس از مرگ اسماگ دوباره اژدهایان آتشینی دیده شدند. تالکین حتی تا آن‌جا پیش رفته که می‌گوید امکان دارد بعضی از این اژدهایان تا کنون نیز زنده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

معرفی نژاد ها:اژدهایان(قسمت اول)

ثعبان (عنوان اسکاتا)

لقب اسکاتا، اژدهای بزرگ کوهستان خاکستری


مارها (نژاد اژدهایان)

نام نژاد اژدهایان و به ویژه‌ انواع بدون بال آن‌ها از جمله، خود گلائرونگ بود که روی زمین می‌خزیدند
پدر اژدهایان (عنوان گلائرونگ زرین)

لقب داده شده به : گلائرونگ طلایی

لقبی که به گلائرونگ، اولین اژدهایان داده شده بود.

این که آیا واقعاً او پدر اژدهایان بوده، مانند دورین که پدر تمام دورف‌ها بود، معلوم نیست و اصلیت نژاد اژدهایان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند که در میان اژدهایان تفاوت‌هایی نیز بوده مثلاً گلائرونگ بال نداشته در حالی که بسیاری از اژدهایان بعد او دارای بال بودند.
کرم مورگوت (عنوان گلائرونگ)

نام و عنوان گلائرونگ، پدر اژدهایان.



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 اژدهایان سرددَم (اژدها های کمتر قدرتمند) اژدهایان کوچکتر؛ آن دسته از اژدهیان که توانایی برافروختن آتش را نداشتند. آن ها در جنگ های دوران اول از سوی مورگوت به خدمت گرفته می شدند، هرچند اشاره روشنی به آن ها در این دوره در آثار منتشر شده تالکین وجود ندارد. بعدد از جنگ خشم، که بسیاری از آن ها در آن از بین رفتند؛ به نظر می رسد تعدادی از آن ها گریخته و به نواحی شمالی سرزمین میانه در آن سوی کوهستان خاکستری رفتند. با گذشت هزار سال تعداد آن ها افزایش یافت تا جایی که در سده های بعدی دوران سوم به تهدیدی جدی علیه دورف هایی که در کوهستان خاکستر به کاوش معادن مشغول بودند، تبدیل شدند. در سال ۲۵۸۹ دوران سوم، داین اول، پادشاه مردم دورین، و پسر دومش فرور در مقابل دروازه های تالارشان توسط یک اژدهای سر به قتل رسیدند. حملات این موجودات وحشتناک دورف ها را ترغیب کرد که از کوهستان خاکستری به سوی شرق مهاجرت کنند و در کوته مدت قلمروهایشان در اره بور و تپه های آهن را بنا کنند. از سرگذشت اژدهایان سرددَم بعد از این دوران اطلاعی در دست نیست. چهار صد سال بعد، در زمان سفر بیلبو به اره بور چنین به نظر می رسد که آن ها کوهستان خاکستری را ترک کرده بودند.(حد اقل گندالف زمانی که خطرات کوهستان را شرح می داد، اشاره ای به آن ها نکرد. ) ممکن است ارک هایی که پس از رفتن دورف ها کوهستان را تسخیر کرده بودند، آن ها را به سرزمین های سرد و بایر شمالی عقب راندند.



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
برای آن ها جمع بستن بسیار آسان است. Elen:ستاره Eleni: ستارگان Atan:انسان atani و جمع آن را همه می دانیم پس یك قاعده ساده: اسم هایی كه به حروف صدادار مختوم نیستند به اضافه شدن i به آخر آن ها ، جمع بسته می شوند. silmaril همه ما با اسم silmarilli آشنا هستیم. اما چرا جمع آن می شود li آخر آن به معنای تعداد و یا مقدار محدودی است. پس silmarilli جمع silmaril است و به معنای تعدادی جواهر است نوعی دیگر از جمع بستن نیز این گونه است. Elda:الف Eldalië:گروه الف ها پس lië نیز به معنای قوم یا گروهی از چیزی است. جمع بندی کلی: كلمات مختوم به ië , i , o , u , i با اضافه شدن حرف r با آخر آن ها جمه بسته می شوند. كلمات مختوم به ë توجه كنید! غیر از ..ië هنگام جمع بستن ë آن حذف شده و به جای آن حرف i قرار می گیرد. اسم هایی كه به حروف صدادار مختوم نیستند به اضافه شدن i به آخر آن ها ، جمع بسته می شوند. Li و lië از اسم های جمع هستند. به معنای مقدار و تعداد و قوم و گروه و... كلمات جدید: Mine: یك(عدد ترتیبی) مانند first Anar: خورشید Isil: ماه Ar: ... و ... (and) Elda: الف Lië: گروه ، قوم ، مردم Vendë: دوشیزه Rocco: اسب Aran: پادشاه Tári: ملكه Tasar: درخت بید Nu: زیر، ذیل (under) تحت تسلط Hafling:هابیت و.. چنتا مثال به صورت تمرینی! در جلسه آینده پاسخ تمارین قرار خواهد گرفت! ترجمه کنید!: Roccor Aran Vendi Minë lië nu mine aran. هابیت ها زیر درخت بید یك دوشیزه و یك ملكه مردم الف ها و .. یه چیزی! نمی دونم متوجه شدین یا نه! اول فیلم ارباب حلقه ها در جنگ آخرین اتحاد .. الراند که فرمانده الفاست چنتا عبارت می گه و سپاهیان تیر اندازی می کنن! .. این ترجمه اوناست!!! Elrond میگه!!: Tangado haid! به جای خود! Leithio i philinn! تیر ها را رها كنید!

:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


:: برچسب‌ها: ﻧﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ ﯼ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺁﻥ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﺎﻥ ﮐﺸﻒ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ , ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﯼ ﻣﻌﺪﻭﺩ ﮐﻠﻤﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﻢ ﻫﺎ ﻭ ﻣﮑﺎﻥ ﻫﺎ، ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ ﺍﺻﻼﻋﺎﺕ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻤﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺯﺑﺎﻥ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ , ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﺭﺍﺯ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ( , ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺎ، ﮐﻠﻤﺎﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﺰﺩ-ﺩﻭﻡ ) ﺧﺰﺩ ﺩﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﻭﺭﻑ ﺍﺳﺖ( ﻭ ﺧﻮﺯﺩﻭﻝ , ﻭ ﺩﺭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺒﺮﺩ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﻣﺜﻞ ﺑﺎﺭﻭﮎ ﺧﺰﺩ ! ﺧﺰﺩ ﺁﯼ ﻣﻨﻮ ! ) ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺗﺒﺮ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ! ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﺑﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ! ( ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺳﻮﻡ، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺯﺩﻭﻝ ﺩﯾﺪﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺩﯾﺪ ﺍﻟﻒ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﺋﻨﯿﺎ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ , ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺍﺻﯿﻞ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ , ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ، ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺻﺤﺒﺖ ﮐﻨﻨﺪ , ﺩﺭ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ , ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﮏ ﺍﺳﻢ ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ ﯼ “ﺩﺭﻭﻧﯽ ” ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ , ﮐﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺧﻮﺯﺩﻭﻝ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ , ﻭﻟﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﻢ ﺩﻭﺭﻧﯽ ﺷﺎﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻢ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺳﻨﮓ ﻗﺒﺮﺷﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ , ﻧﮑﺎﺕ: ۱ – ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻠﻔﻆ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﺩﻭﺭﻑ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺩﺍﺩﻩ , ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ، ﺗﻠﻔﻆ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﯾﺎﺩ ﺷﺪ، ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﺣﺪﺳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﻔﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ ﮐﻪ ﺁﻭﺍﻫﺎﯼ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﻟﻔﯽ، ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﻟﻔﯽ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ , ﺑﻪ ﺟﺰ ﯾﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎ، ﮐﻪ ﺻﺪﺍﯼ “ ﺥ” ﮐﻪ ﻣﺜﻞ ﮐﻠﻤﻪ ﯼ ” backhand ” ﺩﺭ ﺗﻠﻔﻆ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎﯾﯽ، ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ , ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


:: برچسب‌ها: ﮐﺎﺭ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﻓﯿﻠﻢ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺘﯽ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﺩﺭ ﻧﯿﻮﺯﯾﻠﻨﺪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ , ﻫﺮ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﻓﯿﻠﻢ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻭ ﭘﯽ ﺩﺭ ﭘﯽ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﺪﻧﺪ , ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻦ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« 1 ﻭ 2 ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺗﻬﯿﻬﮑﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺧﺒﺮ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ , ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻤﺴﺎﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﻧﯿﻬﺎﯼ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮﺩ، ﻧﻮﺷﺖ : » ﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﯾﻢ ! ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺭﺩﺳﺮ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ « , ﮐﻞ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ » ﻫﺎﺑﯿﺖ«ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎ ﻭ ﻧﯿﻮﺯﯾﻠﻨﺪ 266 ﺭﻭﺯ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺟﮑﺴﻮﻥ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﻮﺩ ﺗﺸﮑﺮ ﮐﺮﺩ , ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻤﺴﺎﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﺎﺭ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺍﮐﺸﻦ ﻭ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﺪ , ﺍﻭ ﮐﻠﯿﺪ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« 1 ﻭ 2 ﺭﺍ ﺍﻭﺍﺳﻂ ﻣﺎﻩ ﻣﺎﺭﺱ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺯﺩ , ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﻔﻦ ﻓﺮﺍﯼ ﻭ ﺍﻭﺭﻻﻧﺪﻭ ﺑﻠﻮﻡ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﺁﻥ ﭘﯿﻮﺳﺘﻨﺪ , ﺍﻧﺪﯼ ﺳﺮﮐﯿﺲ، ﺍﻟﯿﺠﺎ ﻭﻭﺩ، ﯾﺎﻥ ﻣﮑﮑﻠﯿﻦ ﻭ ﮐﯿﺖ ﺑﻼﻧﺸﺖ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ , ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ، ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« 1 ﻭ 2 ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻘﺸﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ » ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻬﻬﺎ« ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ , ﻗﺼﻪ » ﻫﺎﺑﯿﺖ «ﻫﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﻗﺼﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺳﻬﺠﻠﺪﯼ » ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻬﻬﺎ« ﺍﺛﺮ ﺟﯽ ﺁﺭ ﺁﺭ ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯿﺎﻓﺘﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﭘﯿﺸﺪﺭﺁﻣﺪﯼ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺳﻬﮕﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ , ﺍﯾﻦ ﻗﺼﻪ 60 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻣﺎﺟﺮﺍﻫﺎﯼ » ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻬﻬﺎ« ﺭﺥ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﻭ ﮐﺎﺭﺍﮐﺘﺮ ﻫﺎﺑﯿﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﺤﻮﺭﯼ ﻭ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﯿﺂﯾﺪ , ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﺎﺭﺍﮐﺘﺮﻫﺎﯼ ﻗﺼﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺣﻠﻘﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺍﮐﺘﺮ ﮔﻮﻟﻮﻡ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺭﺩ , ﻓﯿﻠﻤﻨﺎﻣﻪ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﻫﺎ ﺭﺍ ﺟﮑﺴﻮﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﮔﯿﻠﺮﻣﻮ ﺩﻝ ﺗﻮﺭﻭ ﻭ ﻓﺮﺍﻥ ﻭﺍﻟﺶ ﻧﻮﺷﺖ ﻭ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻭﺍﺭﻧﺮ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻓﯿﻠﻢ ﺍﺳﺖ , ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺑﺎ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺤﻠﯿﻠﮕﺮﺍﻥ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﭘﯿﺸﺒﯿﻨﯽ ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ ﮐﺎﺭ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺗﻨﺶ ﻭ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ , ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﻫﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﺩ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﺎ ﺗﻬﯿﻬﮑﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺁﻥ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


:: برچسب‌ها: ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ؛ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ » ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻪ ﻫﺎ « ) The Lord of the Rings ( ﮐﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ) The Habbit ( ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ۲۶۶ ﺭﻭﺯ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺩﺭ ﻧﯿﻮﺯﻟﻨﺪ، ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﻫﺮ ۲ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ , ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺒﺎﺭﻩ ﮔﻔﺖ: ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﭘﺲ ﺍﺯ ۲۶۶ ﺭﻭﺯ، ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ۲ ﻓﯿﻠﻢ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪﯾﻢ، ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ، ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺩﺳﺖ ﺍﻧﺪﺭﮐﺎﺭﺍﻥ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﻤﺎﻥ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ , ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺑﻌﺪﯼ ﻣﺎ ﺍﺗﺎﻕ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﺍﺳﺖ , ﻓﯿﻠﻢ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ، ﻃﯽ ۲ ﻗﺴﻤﺖ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻭﯾﻦ » ﻫﺎﺑﯿﺖ : ﺳﻔﺮ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ « ) The Hobbit An Unexpected Journey ( ﻭ » ﻫﺎﺑﯿﺖ : ﺁﻧﺠﺎ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ« ) The Hobbit: There and Back Again ( ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ) Back to Back ( ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻫﺎﯼ ۴۸ ﻓﺮﯾﻢ ﺩﺭ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ , ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ » ﻫﺎﺑﯿﺖ « ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ۲ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﻓﻮﻕ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ »ﺍﭘﯿﮏ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻝ« ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ , ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ »ﺍﭘﯿﮏ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻝ« ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﺳﺎﺯﯼ » ﺭﺩ« ) RED( ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺿﺒﻂ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ۴۰۹۶ ﺩﺭ ۱۳۰۴ ﭘﯿﮑﺴﻞ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ , ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻓﯿﻠﻤﺴﺎﺯﯼ » ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻭﺍﺭﻧﺮ« ) Warner Bros ( ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﺩﺍﺭ ﻓﺎﻧﺘﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ۱۴ ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ ۲۰۱۲ )۲۴ ﺁﺫﺭ( ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﻭ ۱۳ ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ ۲۰۱۳ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺭﻭﯼ ﭘﺮﺩﻩ ﺳﯿﻨﻤﺎﻫﺎ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ , ﺍﯾﻦ ﻣﮏ ﮐﻠﻦ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ ﻫﺎﯼ »ﮔﺎﻧﺪﺍﻟﻒ « ﻭ » ﮔﺮﯼ /« ﮐﯿﺖ ﺑﻼﻧﺸﺖ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ »ﮔﺎﻻﺩﺭﯾﻞ /«« ﺍﻭﺭﻟﻨﺪﻭ ﺑﻠﻮﻡ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ » ﻟﮕﻮﻻﺱ /« ﮐﺮﯾﺴﺘﻮﻑ ﻟﯽ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ » ﺳﺎﺭﻭﻣﺎﻥ /« ﻫﻮﮔﻮ ﻭﯾﻮﯾﻨﮓ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ » ﺍﻟﺮﻭﻧﺪ /« ﺍﻟﯿﺠﺎ ﻭﻭﺩ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ » ﻓﺮﻭﺩﻭ « ﻭ ﺍﻧﺪﯼ ﺳﺮﮐﯿﺲ ﺩﺭ ﻧﻘﺶ » ﮔﻮﻻﻡ « ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ » ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻪ ﻫﺎ« ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﺩﺍﺭ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ , ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺭﯾﭽﺎﺭﺩ ﺁﺭﻣﯿﺘﺎﮊ، ﺟﺪ ﺑﺮﻭﻓﯽ، ﺁﺩﺍﻡ ﺑﺮﻭﻥ، ﺟﺎﻥ ﮐﺎﻟﻦ، ﺍﺳﺘﻔﺎﻥ ﻓﺮﯼ، ﺭﺍﯾﺎﻥ ﮔﯿﺞ، ﻣﺎﺭﮎ ﻫﺎﺩﻟﻮ، ﭘﯿﺘﺮ ﻫﺎﻣﺒﻠﺘﻮﻥ، ﺍﺳﺘﻔﺎﻥ ﻫﺎﻧﺘﺮ، ﻭﯾﻠﯿﺎﻡ ﮐﺮﺳﺮ، ﺳﯿﻠﻮﺳﺘﺮ ﻣﮏ ﮐﻮﯼ، ﺑﺮﺕ ﻣﮏ ﮐﻨﯿﺰ، ﮔﺮﺍﻫﺎﻡ ﻣﮏ ﺗﺎﻭﯾﺶ، ﻣﺎﯾﮏ ﻣﯿﺰﺭﺍﻫﯽ، ﺟﯿﻤﺰ ﻧﺴﺒﯿﺖ، ﺩﯾﻦ ﺍﻭﮔﻮﺭﻣﻦ، ﻟﯽ ﭘﯿﺲ، ﻣﺎﯾﮑﻞ ﭘﺮﺳﺒﺮﺍﻥ، ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺘﯿﻮﻧﺲ، ﮐﻦ ﺍﺳﮑﺎﺕ، ﺟﻔﺮﯼ ﺗﻮﻣﺎﺱ ﻭ ﺁﯾﺪﺍﻥ ﺗﺮﻧﺮ ﻧﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ۲ ﻗﺴﻤﺖ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﺟﻠﻮﯼ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ , » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﮐﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻣﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﯽ ﺟﯽ ﺁﺭ ﺗﻮﻟﮑﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﯿﺒﻠﻮ ﺑﮕﯿﻨﺰ ) ﻣﺎﺭﺗﯿﻦ ﻓﺮﯾﻤﻦ( ﮐﻪ ﯾﮏ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ , ﻃﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﯿﺒﻠﻮ ﺑﮕﯿﻨﺰ ﺑﻪ ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ ﺩﻭﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺳﻔﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ »ﺩﻭﺍﺭﻭ« ﻫﺎ ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﮔﻨﺞ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﮊﺩﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ »ﺍﺳﻤﺎﮒ« ﺩﺯﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ , ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ، ﻓﺮﺍﻥ ﻭﺍﻟﺶ ﻭ ﮐﺎﺭﻭﻟﯿﻦ ﮐﺎﻧﯿﻨﮕﻬﺎﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻓﯿﻠﯿﭙﺎ ﺑﻮﯾﻨﺰ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ » ﻫﺎﺑﯿﺖ« ﻫﺴﺘﻨﺪ , ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ » ﮐﯿﻨﮓ ﮐﻨﮓ« ) King Kong ( ﻭ » ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ« ) The Lovely Bones ( ﺩﯾﮕﺮ ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻄﺮﺡ ﻭ ﭘﺒﺮﺟﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺘﺮ ﺟﮑﺴﻮﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ , ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com